Sunday, December 5, 2010

2 MESEJ


Di dalam bilik seorang diri..
Saat aku terleka dibuai perasaan.. Allah itu Maha Berkuasa..
Setiap apa yg kita fikirkan pasti di ketahui olehNya..
Tiba2 aku tersedar dari lamunan..
Mengejutkan aku dari terus melayani perasaan....
Azan menyising di tepi telingaku..
Setelah selesai solat.. Aku menerima mesej…
Dari seorang senior kpd seorang junior..
Terfikir sejenak apa yg ingin disampaikan olehnya..

Mesej 1:

“ wanita ibarat rama2, apabila jari tersentuh sayapnya , maka coraknya akan hilang.. Begitu juga dengan wanita, apabila lelaki bukan muhrim dibiarkan melihat & menyentuh bahagian tubuhnya,
Maka akan hilanglah sedikit demi sedikit kemanisan dari itu.. Jagalah sebaik mungkin dirimu & auratmu..
Kerana seindah-indah perhiasan dunia adalah wanita yg solehah & malu itu sebahagian dr iman..”

Titik sebuah kembara, “siapa kamu menentukan cara kamu melihat & cara kamu melihat menentukan apa yg kamu dpt “.. Selamat menghadapi cabaran hidup & semoga kamu tabah melaluinya..

Mesej 2:

Salam sahabat..
Wanita cantik menurut Allah..

• Melukis kekuatan melalui masalahnya..
• Tersenyum di saat tertekan..
• Tertawa di saat sedang menangis..
• Tabah walau saat dihina..
• Mempesona kerana memaafkan..
• Mengasihi tanpa meminta balas..
• Bertambah kuat dalam doa & pengharapan Ilahi..


Moga sahabatku terus kuat & penuhilah masa cuti ini dgn perkara yg berfaedah..

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^


Terima kasih.. Mesej yg dihantar amat bermakna.. Bahkan menjadi peringatan kpd aku yg asyik leka dengan perasaan sendiri..

No comments:

Post a Comment